LET´S WORK TOGETHER.   Welkom bij HAHN+KOLB Benelux | Alleen voor ondernemers
OCI

OCI/PUNCHOUT – De geïntegreerde data-interface

Als klant van HAHN+KOLB heeft u niet alleen de mogelijkheid om in onze online-shop te bestellen, maar kunt u de elektronische gegevens ook rechtstreeks vanuit onze online-shop naar uw ERP-systeem (Resource Planning) of uw e-procurementplatform overbrengen – Uiteraard met alle productinformatie, beschikbaarheid en uw individuele prijzen.

Nadat de interface is ingericht, kunt u vanuit uw ERP-systeem eenvoudig toegang krijgen tot onze online-shop, de gewenste artikelen aan uw winkelwagentje toevoegen en deze met slechts één klik via OCI/PunchOut heel eenvoudig naar uw systeem of platform overbrengen.

Het gevulde winkelwagentje komt real-time in uw systeem, wordt daar opgeslagen en kan vervolgens uw interne goedkeuringsprocessen doorlopen voordat het definitief als bestelling via EDI bij HAHN+KOLB wordt ingediend. Dit vereenvoudigt uw inkoopprocessen aanzienlijk, vermindert uw administratieve rompslomp en helpt u tijd en kosten te besparen.

Het enige wat u nodig heeft is een geschikt resource planning (ERP) systeem of e-procurement platform.

 

Het verschil tussen OCI en PunchOut

OCI en PunchOut zijn de twee meest voorkomende standaardinterfaces voor het overbrengen van gegevens van de online-shop naar een extern ERP-systeem of naar een e-procurementplatform. Beide varianten bieden vergelijkbare functionaliteiten.

oci

OCI is een standaard SAP-interface. Als uw resourceplanningsysteem een SAP-systeem is, kunt u via de OCI-interface direct toegang krijgen tot de online-shop van HAHN+KOLB. Daar kunt u het winkelwagentje met de gewenste artikelen vullen en met slechts één klik de productgegevens naar uw SAP-systeem verzenden om daar de definitieve bestelling te genereren.

punchout

PunchOut is een cXML-interface die is geïntroduceerd door het e-procurementplatform SAP-ARIBA en door de meeste platforms wordt ondersteund. Hier vindt de overdracht van uw inkoopplatform naar de HAHN+KOLB plaats. U kunt het winkelwagentje zoals gebruikelijk vullen en via PunchOut doorgeven aan uw inkoopplatform.

Uw voordelen:

Brede keuze
Brede keuze

Snelle toegang tot ruim 120.000 artikelen.

Definieerbare assortimenten
Definieerbare assortimenten

Eenvoudig en individueel definieerbare artikelomvang in de online-shop.

Individuele prijzen
Individuele prijzen

Ingelogde klanten zien de prijzen bij hun individuele bedrijfsvoorwaarden.

Productiviteitsverhoging
Productiviteitsverhoging

Geen dubbele invoer nodig in de online winkel en in uw ERP-systeem/bestelplatform.

Tijdsbesparing
Tijdsbesparing

Tijdwinst bij het bestellen, goederenontvangst en factuurverificatie.

Effectieve classificatie
Effectieve classificatie

Ondersteuning voor eCl@ss en UNSPSC.

Uitgebreide productinformatie
Uitgebreide productinformatie

Aanvullende informatie zoals CAD- en snijgegevens, productgegevensbladen en video's.

Live beschikbaarheid
Live beschikbaarheid

Live weergave van de beschikbaarheidsstatus van producten en de betreffende levertijden.

Automatische overdracht
Automatische overdracht

Alle gegevens worden overgebracht naar uw ERP-systeem of inkoopplatform.

Foutpreventie
Foutpreventie

De automatische overdracht voorkomt handmatige invoerfouten.

Goedkeuringsprocessen
Goedkeuringsprocessen

Naleving van uw interne goedkeuringsprocessen.

Verlaging van de aanschafkosten
Verlaging van de aanschafkosten

Door automatisering kunt u efficiënter werken en uw inkoopkosten verlagen.

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Telefoon: +31 (0)85 48 65 420