LET´S WORK TOGETHER. Welkom bij HAHN+KOLB Nederland | Alleen voor ondernemers

FAQ: DE MEEST VOORKOMENDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

Hebt u vragen over onze producten, uw bestelling of in het algemeen over de online shop? Dan bent u hier aan het goede adres!

We hebben de meest voorkomende vragen voor u verzameld, voorbereid en systematisch geordend. Op deze pagina vindt u de belangrijkste informatie over onze online shop, het bestelproces, de accountinstellingen en nog veel meer.

5010-B1:/FAQ/FAQ_Registrierung_NL.jpg
5010-B1:/FAQ/FAQ_Kundenkonto_NL.jpg
5010-B1:/FAQ/FAQ_Sortiment_NL.jpg
5010-B1:/FAQ/FAQ_Bestellung_NL.jpg
5010-B1:/Diverses/FAQ/FAQ_Lieferung_NL.jpg
5010-B1:/FAQ/FAQ_Service_NL.jpg

REGISTRATIE

Wie kan zich registreren bij de HAHN+KOLB online shop?

Als klassiek B2B-bedrijf is de verkoop van producten bij HAHN+KOLB uitsluitend gericht op ondernemers. Dit is daarom de basisvoorwaarde voor registratie in de online shop.

Bij de registratie is het van belang of u al een klantnummer hebt bij HAHN+KOLB. Gebruik in dit geval ons registratieformulier voor bestaande klanten. Als u geen klantnummer bij ons hebt, kunt u het formulier voor nieuwe klanten gebruiken.

Hoe kan ik me als nieuwe klant registreren bij HAHN+KOLB?

U hebt nog geen klantnummer bij HAHN+KOLB? Gebruik dan ons registratieformulier voor nieuwe klanten.

Hoe kan ik me als bestaande klant van HAHN+KOLB registreren?

U bent al klant bij HAHN+KOLB en u hebt een klantnummer? Gebruik dan het registratieformulier voor bestaande klanten.

Wat zijn de voordelen van een registratie in de online shop van HAHN+KOLB?

Registratie in onze online shop biedt u een breed scala aan mogelijkheden:

U kunt bijvoorbeeld 24 uur per dag bij HAHN+KOLB bestellen, u kunt uw individuele prijs voor elk artikel in de online shop zien en u hebt toegang tot een uitgebreid scala aan functies binnen uw klantaccount (budgetinstellingen, goedkeuringsworkflow, enz.), die u kunt instellen op basis van uw individuele wensen en behoeften.

Hoe lang duurt het om zich te registreren?

We proberen uw registratie zo snel mogelijk te voltooien.

Omdat we voor uw en onze veiligheid uw registratie echter handmatig moeten controleren, kan het even duren om uw account te bevestigen.

Kan ik direct na registratie een bestelling plaatsen in de online shop?

Nadat u de registratie in de online shop hebt voltooid, worden uw gegevens handmatig gecontroleerd. U ontvangt de toegangsgegevens van de online shop dan per e-mail. Zodra u uw toegangsgegevens van ons hebt ontvangen, kunt u zich aanmelden bij de online shop en inkopen.


KLANTACCOUNT EN ACCOUNTBEHEER

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Hiervoor selecteert u onder "MIJN ACCOUNT" het gedeelte "Instellingen" en vervolgens het gedeelte "Basisinstellingen". U kunt nu uw wachtwoord wijzigen in het gedeelte "Toegangsgegevens".

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Voer uw klant- en partnernummer in en selecteer "Wachtwoord vergeten". U ontvangt op het opgeslagen e-mailadres een automatische e-mail met een koppeling om een nieuw wachtwoord te maken.

Wat moet ik doen als ik mijn toegangsgegevens ben vergeten?

Als u uw toegangsgegevens bent vergeten, kunt u contact opnemen met onze online shop support (tel.: +31 85 48 65420 / E-mail: verkoop@hahn-kolb.nl / maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur).

Wat moet ik doen als ik mijn partnernummer niet weet?

Het partnernummer kan alleen worden aangevraagd bij de online shop support. Neem contact op met onze collega's via: tel.: +31 85 48 65420 / E-mail: verkoop@hahn-kolb.nl (maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur).

Hoe kunnen nieuwe of extra gebruikers worden gemaakt binnen een account?

Deze wijziging kan alleen worden aangebracht door de beheerder die is opgeslagen in het klantaccount. Hiervoor selecteert u onder "MIJN ACCOUNT" het gedeelte "Instellingen" en vervolgens "Gebruikersbeheer". U kunt nu een nieuwe gebruiker maken. Vul hiervoor het desbetreffende formulier in.

Kan het bedrijfs- of factuuradres worden gewijzigd?

Dit is een wijziging in de stamgegevens. Deze verandering kan daarom alleen door HAHN+KOLB worden doorgevoerd. Informeer uw persoonlijke contactpersoon over de gewenste aanpassing. U vindt de contactgegevens van uw persoonlijke contactpersoon onder "MIJN ACCOUNT".

Hoe kunnen extra afleveradressen worden gemaakt en vooraf worden toegewezen?

Hiervoor zijn verschillende opties beschikbaar. De juiste oplossing voor uw wensen hangt ervan af, voor wie de wijziging moet worden doorgevoerd. Volg de onderstaande stappen indien nodig:

1.) Aanmaken van een persoonlijk afleveradres:
Mijn instellingen → Afleveradressen → Nieuw adres maken → Opslaan
Afleveradres vooraf toewijzen*: Mijn instellingen → Basisinstellingen → Algemene instellingen → Activeer het veld "Afleveradres van contactpersoon vooraf toewijzen"

2.) Een afleveradres maken dat van toepassing is op alle gebruikers van de online shop van het bedrijf:
Als beheerder kunt u naast uw persoonlijke afleveradressen ook de afleveradressen van andere gebruikers voor uw bedrijf maken. Ga hiervoor als volgt te werk:
Klantinstellingen → Afleveradressen → Nieuw adres maken → Opslaan

3.) Een afleveradres aanmaken voor individuele gebruikers van de online shop:
Gebruikersbeheer → Actie selecteren → Afleveradressen → Nieuw adres maken → Opslaan
Afleveradres vooraf toewijzen*: Gebruikersbeheer → Actie selecteren (direct bij de gebruiker) → Basisinstellingen → Algemene instellingen → Activeer het veld "Afleveradres van contactpersoon vooraf toewijzen"

* Bij het "vooraf toewijzen" van een adres wordt een standaardadres voor het gebruikeraccount gedefinieerd. Uw bestellingen worden vervolgens altijd naar dit adres verzonden. Dit betekent dat een gebruiker geen selectie kan maken in het bestelproces (ook niet als er andere adressen zijn gemaakt), maar alleen dit adres kan selecteren.

Hoe kan ik mijn opgeslagen e-mailadres wijzigen?

Als u de beheerder van uw klantaccount bent, kunt u de wijziging doorvoeren via "Instellingen" in het gedeelte "Bestelparameters". Als u geen beheerdersrechten hebt, kunt u contact opnemen met onze online shop support (tel.: +31 85 48 65420 / E-mail: verkoop@hahn-kolb.nl / maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur).

Hoe kunnen kostenplaatsen worden gecreëerd?

Als u nieuwe kostenplaatsen wilt maken, moet u als beheerder van uw klantaccount zijn gedefinieerd. U vindt het gebied "Kostenplaatsen" onder "Klantinstellingen" in de "Instellingen". U kunt hier een nieuwe kostenplaats maken door een naam of een omschrijving in te voeren.

De kostenplaats wordt vervolgens toegewezen aan een gebruiker. Schakel hiervoor over naar het gebruikersbeheer en volg de onderstaande stappen:
Gebruiker beheren → Actie selecteren (direct bij de gebruiker) → Kostenplaatsen→ Kostenplaats activeren op opdrachtniveau en/of kostenplaats op positieniveau → Accounttoewijzingsvorm selecteren → Opslaan

Hoe kan een budget worden gedefinieerd?

U moet beheerder zijn van de klantaccount van uw bedrijf om een budget te kunnen instellen. Ga onder "MIJN ACCOUNT" naar "Instellingen" en selecteer het gebied "Mijn instellingen". Hier vindt u het gedeelte "Budget". Voer de bijbehorende waarden in en sla de wijzigingen op.

Als beheerder kunt u het budget instellen voor het hele bedrijf of voor individuele gebruikers. Voer de benodigde stappen uit:

1.) Budget voor het hele bedrijf:
MIJN ACCOUNT → Instellingen → Klantinstellingen → Budget → Waarden invoeren → Opslaan

2.) Budget voor specifieke gebruikers:
MIJN ACCOUNT → Instellingen → Gebruikersbeheer → Gebruiker beheren → Actie selecteren (rechtstreeks bij de gebruiker) → Budget → Waarden invoeren → Opslaan

Welke andere manieren zijn er om bestellingen in de online shop te beperken tot een specifiek budget?

Als u een maximum voor de bestelwaarde wilt instellen, moet u beheerdersrechten hebben voor uw klantaccount. Ga onder "MIJN ACCOUNT" naar "Instellingen" en selecteer het gedeelte "Bestelparameters" onder "Mijn instellingen". U vindt hier het gedeelte "Maximale bestelwaarde". In de volgende stap kunt u nu de bijbehorende waarden invoeren en opslaan.

Er zijn twee verschillende procedures, afhankelijk van de vereisten. Selecteer de juiste variant en volg de juiste stappen:

1.) Maximale bestelwaarde voor het gehele bedrijf:
MIJN ACCOUNT → Instellingen → Klantinstellingen → Bestelparameters → Waarden invoeren → Opslaan

2.) Maximale bestelwaarde voor specifieke gebruikers:
MIJN ACCOUNT → Instellingen → Gebruikersbeheer → Gebruiker beheren → Actie selecteren (direct bij de gebruiker) → Bestelparameters → Waarden invoeren → Opslaan

Hoe stel ik een goedkeuringsproces voor een gebruiker in?

Als beheerder kunt u een goedkeuringsproces opslaan in het gedeelte "Gebruikersbeheer" van uw klantaccount onder "Instellingen". Selecteer hiervoor "Gebruiker beheren". Vervolgens kunt u de actie "Bestelparameters" rechtstreeks voor de betreffende gebruiker selecteren. Onder Goedkeuringsproces kunt u nu een goedkeurder opgeven in het vervolgkeuzemenu. Sla vervolgens uw wijzigingen op.

Hoe kan ik een individuele of gedeelde bestelsjabloon maken?

Bestelsjablonen kunnen worden gebruikt door slechts één gebruiker ("Eigen bestelsjabloon") of door meerdere gebruikers ("Gedeelde bestelsjabloon") van dezelfde klantaccount.

1.) Individuele bestelsjabloon maken:
U kunt een nieuwe bestelsjabloon maken of een bestelsjabloon maken op basis van een bestand. Om dit te doen selecteert u het gebied "Functies" onder "MIJN ACCOUNT". In het gedeelte "Bestelsjablonen" kunt u nu een nieuwe bestelsjabloon maken of deze vanuit een bestand maken.

2.) Een gedeelde bestelsjabloon maken:
Selecteer hiervoor ook "MIJN ACCOUNT", "Functies" en "Bestelsjablonen". U kunt nu de velden "Naam" en/of "Omschrijving" invullen onder "Bestelsjabloon maken". Sla deze gegevens op.
In de volgende stap kunt u de artikelen en de respectieve hoeveelheden opslaan. Tot slot hebt u de mogelijkheid om de sjabloon om te zetten in een algemene bestelsjabloon.

Wat is het verschil tussen een bestelsjabloon en de favorietenlijst?

U kunt zowel de favorietenlijst als de bestelsjabloon ontwerpen op basis van uw individuele wensen en eisen. U kunt onder andere een bestelsjabloon maken op de pagina met productgegevens of in de winkelwagen. U kunt uw favorietenlijst invullen met de bijbehorende functie op de detailpagina's van het product. Het belangrijkste verschil is dat u een bestelsjabloon kunt delen met andere gebruikers met hetzelfde klantnummer. Een favorietenlijst blijft individueel voor elke gebruiker en kan niet worden gewijzigd door andere gebruikers met hetzelfde klantnummer.

In de lijst en de sjabloon kunt u afzonderlijke producten of de hele lijst rechtstreeks aan de winkelwagen toevoegen.

Waar worden regelmatig bestelde artikelen weergegeven?

Producten die u in het verleden meerdere malen bij HAHN+KOLB hebt besteld, worden voor u gegroepeerd en opgeslagen in een apart gebied. Dit overzicht is te vinden onder "Functies" op het tabblad "Vaak besteld".


ASSORTIMENT

Welke producten kan ik vinden in het HAHN+KOLB-assortiment?

MET 120.000 verschillende producten biedt HAHN+KOLB u een breed scala aan hoogwaardige gereedschappen, van verspaningsgereedschappen tot algemeen gereedschap tot bedrijfsinrichting en gereedschapsmachines. Daaronder vindt u meer dan 35.000 producten van ons merk ATORN!

Kan ik de gedrukte catalogus ook online oproepen?

Ja, alle catalogi zijn ook in digitale vorm beschikbaar als een Bladercatalogi! Dankzij de intelligente koppeling kunt u met slechts een paar klikken vanuit het product in de bladercatalogus rechtstreeks naar de online shop gaan.

Kan ik alle catalogusartikelen online bestellen bij HAHN+KOLB?

Ja, u kunt alle producten uit de catalogus bestellen in de online shop van HAHN+KOLB, voor zover de producten momenteel verkrijgbaar zijn bij HAHN+KOLB. De online shop biedt u ook een breed scala aan producten die u niet kunt vinden in de standaardcatalogus.

Hoe kan ik een speciaal verzoek indienen voor een product dat niet in de online shop kan worden gevonden?

Als u het gewenste product niet in de online shop kunt vinden, kunt u ons bellen (tel.: +31 85 48 65420 / maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur) of per E-mail (E-mail addressverkoop@hahn-kolb.nl).

Wat zijn de opties om snel producten te vinden zonder door alle zoekresultaten te hoeven bladeren?

De online shop van HAHN+KOLB biedt u diverse handige opties:
Toegang tot onze uitgebreide filteropties, die u op veel pagina's boven de producten kunt vinden. Als u al weet welk artikelnummer u wilt bestellen, kunt u hiervoor gebruik maken van onze snelle invoer in de winkelwagen.

Bent u op zoek naar spanbekken, handschoenen of veiligheidsschoenen? Als dat het geval is, gebruik dan onze interactieve productzoeker! Door specifieke vragen te stellen, leidt de productzoeker u naar het juiste product voor uw behoeften.


BESTELLING

Hoe kan ik bestellen bij de online shop van HAHN+KOLB?

Als u een bestelling wilt plaatsen via onze online shop, moet u uzelf en uw bedrijf van tevoren registreren. Hier wordt onderscheid gemaakt of u al klant van HAHN+KOLB bent en zich aanmeldt voor de online shop, of dat u nog geen klant van HAHN+KOLB bent.

Na uw registratie ontvangt u uw aanmeldgegevens. Nu kunt u zich aanmelden en uw gewenste artikelen eenvoudig online bestellen.

Waar kan ik eerdere bestellingen bekijken?

U kunt eerdere bestellingen bekijken onder "MIJN ACCOUNT" in het gebied "Functies". Selecteer hiervoor het gedeelte "Bestellingen". U kunt ook toegang krijgen tot een uitgebreid overzicht via de "Instellingen", "Mijn kantoor" en "Bestellingen".

Hoe kunnen aanbiedingen worden besteld?

In principe kunt u elk aanbiedingsartikel bekijken, zoals een gewoon artikel. Er is slechts een klein verschil bij het bestellen: Bij het invoeren van het artikelnummer moet u ervoor zorgen dat de twee letters vóór het artikelnummer (bijv.: AB12345678) ook worden ingevoerd. Dit heeft invloed op zowel de zoekbalk als de snelle invoer.

Worden de artikelen die ik aan de winkelwagen toevoeg voordat ik me aanmeld, overgenomen als ik me later aanmeld?

Ja, dit is mogelijk. De artikelen zullen worden overgedragen na uw inschrijving.

Hoe kan ik een vouchercode inwisselen?

U kunt een vouchercode invoeren en inwisselen in de winkelwagen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Alle aankopen via de online shop worden als koop op rekening verricht en afgerekend.

Kunnen orderbevestigingen naar meerdere e-mailadressen worden verzonden?

Ja, u kunt een tweede e-mailadres invoeren onder "Instellingen" op het tabblad "Bestelparameters".

Wat is een goedkeuringsworkflow?

Een goedkeuringsworkflow is een reeks stappen tot aan de bestelling bij HAHN+KOLB. Als er een goedkeuringsworkflow wordt opgeslagen, wordt de bestelling van een gebruiker niet rechtstreeks naar HAHN+KOLB doorgestuurd, maar gaat deze langs de stappen die door uw beheerder zijn opgegeven. De geselecteerde winkelwagen wordt ter goedkeuring aangeboden aan een goedkeurder in uw bedrijf. Deze persoon kan de bestelling goedkeuren, wijzigen of afwijzen.

Kan de goedkeurder de winkelwagen wijzigen tijdens een goedkeuringsworkflow?

Ja, de goedkeurder kan niet alleen de winkelwagen afwijzen of goedkeuren, maar ook afzonderlijke artikelen verwijderen of toevoegen. Bovendien kan de goedkeurder de geselecteerde hoeveelheden verhogen of verlagen.

Is het nog steeds mogelijk om een bestelling te wijzigen die via de online shop is verzonden?

Nee, als klant kunt u de bestelling achteraf niet meer bewerken. U kunt de bestelling echter binnen 15 minuten annuleren. De bestelling wijzigen is alleen mogelijk via online shop support (tel.: +31 85 48 65420 / E-mail: verkoop@hahn-kolb.nl).

Ontvangt HAHN+KOLB mijn bestelling, als ik niet als klant was aangemeld toen ik de bestelling plaatste?

Als u een bestelling hebt verzonden, maar u bent op dit moment nog niet geregistreerd, kan het systeem de bestelling niet toewijzen en wordt deze daarom niet verwerkt.


VERZENDING EN LEVERING

Kan ik mijn bestelling online volgen?

Ja, u kunt de status van uw bestellingen op elk gewenst moment eenvoudig bekijken in uw klantaccount onder "Bestellingen".

Hoe lang duurt het om mijn bestelling te leveren?

De leveringsduur is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de voorraad of het type artikelen dat u bestelt. Wij doen er altijd alles aan om de bestelde goederen zo snel mogelijk naar u toe te sturen.


RETOURZENDINGEN, ONDERHOUD EN SERVICE

Waar vind ik informatie over retourzendingen of een retourformulier vinden?

Zie het gedeelte "Mijn kantoor" onder de instellingen van uw klantaccount voor informatie over retourzendingen. Op het tabblad "Retouren" staat alles wat u nodig hebt voor een retourzending.

Wat moet ik doen als mijn geleverde goederen defect zijn?

We zijn er nog steeds voor u na de aankoop! Bestellingen die helaas niet aan uw verwachtingen voldoen, kunnen aan ons worden geretourneerd. Als u vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen om het verdere verloop te bespreken (tel.: +31 85 48 65420 / E-mail: verkoop@hahn-kolb.nl / maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur).

Hoeveel kost het om mijn bestelde goederen terug te sturen naar HAHN+KOLB?

De retourzending is normaal gesproken gratis voor u. Tot een gewicht van 40 kg kunt u de goederen per post naar ons terugsturen. Neem boven deze limiet contact op met uw persoonlijke contactpersoon. Deze persoon organiseert vervolgens de retourzendingen via ons transportbedrijf.

Hoe kan ik contact opnemen met HAHN+KOLB?

U hebt een verscheidenheid aan manieren om contact met ons op te nemen! Gebruik gerust de contactopties onder aan deze pagina.

Opmerking: Zie onze pagina over retourzendingen en onderhoudsservice voor meer nuttige informatie en contactmogelijkheden.