EDI – De elektronische gegevensuitwisseling
Als klant van HAHN+KOLB heeft u niet alleen de mogelijkheid om in onze onlineshop bestellingen te plaatsen of de productgegevens daar via OCI/PunchOut naar uw ERP-systeem door te geven, maar u kunt ook al uw elektronische gegevens rechtstreeks met onze systemen uitwisselen via EDI.
Dit vereenvoudigt de inkoopprocessen aanzienlijk, vermindert uw administratieve werklast en helpt u tijd en kosten te besparen.
Het enige dat u nodig heeft, is een geschikt resourceplanning (ERP) systeem.
EDI
Met behulp van de volledig geautomatiseerde, papierloze Electronic Data Interchange, kortweg EDI, kan uw ERP-systeem (resourceplanning) of e-procurementplatform rechtstreeks worden gekoppeld aan ons resourceplanningsysteem. Dit vervangt en automatiseert uw traditionele communicatiemethoden, zoals telefoon, fax of e-mail, en biedt enorme effecten en voordelen met betrekking tot uw dagelijkse werkprocessen op het gebied van inkoop en administratie.
Deze elektronische uitwisseling van orderbevestigingen, bestellingen, creditnota's, leveringsbonnen en facturen vermindert handmatige inspanningen en dus ook handmatige invoerfouten. Kortom: u bespaart tijd en geld.
Uw voordelen:
Wij passen ons aan u aan en ondersteunen de volgende formaten:
Omdat HAHN+KOLB zowel grote als kleine bedrijven de voordelen van elektronische gegevensuitwisseling biedt, worden alle gangbare EDI-standaardformaten en gegevenstypen ondersteund. Bovendien kunnen klanten individueel andere versies aanvragen. Hieronder vindt u een kort overzicht.
HAHN+KOLB ondersteunt de volgende formaten voor het elektronisch uitwisselen van orderbevestigingen, bestellingen, creditnota's, leveringsbonnen en facturen.