LET´S WORK TOGETHER.   Welkom bij HAHN+KOLB Benelux | Alleen voor ondernemers
EDI

EDI – De elektronische gegevensuitwisseling

Als klant van HAHN+KOLB heeft u niet alleen de mogelijkheid om in onze onlineshop bestellingen te plaatsen of de productgegevens daar via OCI/PunchOut naar uw ERP-systeem door te geven, maar u kunt ook al uw elektronische gegevens rechtstreeks met onze systemen uitwisselen via EDI.

Dit vereenvoudigt de inkoopprocessen aanzienlijk, vermindert uw administratieve werklast en helpt u tijd en kosten te besparen.

Het enige dat u nodig heeft, is een geschikt resourceplanning (ERP) systeem.

 

EDI

Met behulp van de volledig geautomatiseerde, papierloze Electronic Data Interchange, kortweg EDI, kan uw ERP-systeem (resourceplanning) of e-procurementplatform rechtstreeks worden gekoppeld aan ons resourceplanningsysteem. Dit vervangt en automatiseert uw traditionele communicatiemethoden, zoals telefoon, fax of e-mail, en biedt enorme effecten en voordelen met betrekking tot uw dagelijkse werkprocessen op het gebied van inkoop en administratie.

Deze elektronische uitwisseling van orderbevestigingen, bestellingen, creditnota's, leveringsbonnen en facturen vermindert handmatige inspanningen en dus ook handmatige invoerfouten. Kortom: u bespaart tijd en geld.

Uw voordelen:

Tijdsbesparing
Tijdsbesparing

Tijdwinst bij het bestellen, goederenontvangst en factuurverificatie.

Proceszekerheid
Proceszekerheid

De doorstroming en kwaliteit van uw processen zijn gewaarborgd.

Duurzaamheid
Duurzaamheid

De gegevensuitwisseling gebeurt 100% papierloos.

Foutpreventie
Foutpreventie

De automatische overdracht voorkomt handmatige invoerfouten.

Verlaging van de aanschafkosten
Verlaging van de aanschafkosten

Door automatisering kunt u efficiënter werken en uw inkoopkosten verlagen.

Controleren en archiveren
Controleren en archiveren

De via EDI verzonden documenten worden automatisch gecontroleerd, verwerkt en gearchiveerd.

 

Wij passen ons aan u aan en ondersteunen de volgende formaten:

Omdat HAHN+KOLB zowel grote als kleine bedrijven de voordelen van elektronische gegevensuitwisseling biedt, worden alle gangbare EDI-standaardformaten en gegevenstypen ondersteund. Bovendien kunnen klanten individueel andere versies aanvragen. Hieronder vindt u een kort overzicht.

HAHN+KOLB ondersteunt de volgende formaten voor het elektronisch uitwisselen van orderbevestigingen, bestellingen, creditnota's, leveringsbonnen en facturen.

Berichttypen zoals:
  • EDIFACT
  • IDoc-XML
  • openTRANS
  • VDA
  • CSV
  • Andere formaten op aanvraag
Documentformaten zoals:
  • ORDERS (bestelling)
  • ORDRSP (bestelbevestiging)
  • DESADV (afleveringsmelding)
  • INVOIC (factuur)
Gegevensuitwisseling via:
  • OFTP2
  • SFTP
  • HTTPS
  • Andere formaten op aanvraag

Hebben we je overtuigd?

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Telefoon: +31 (0)85 48 65 420